بلاگ

ست کردن رو تختی با سایر لوازم اتاق

ست کردن رو تختی با لوازم اتاق خواب

ایده‌های جذاب برای ست روتختی با لوازم اتاق خواب

به یک اتاق خواب آشفته فکر کنید که دکوراسیونی نامنظم دارد و هیچ‌کدام از وسایل آن با هم هماهنگ نیست. سرویس روتختی سبک و مدلی متفاوت با سایر وسایل موجود در اتاق دارد و رنگ آن با هیچ وسیله‌ای سازگار نیست. این آشفتگی و نداشتن یک هارمونی چشم‌نواز، آرامش پیش از خواب را از هر فردی سلب می‌کند. برای اینکه یک دکوراسیون خوب و دلنشین داشته باشیم اصلا نیازی به صرف هزینه‌های بالا یا استفاده از وسایل متعدد و مختلف نیست. با چند راهکار بسیار ساده و باورنکردنی می‌توانید دکوراسیون اتاق خواب را دگرگون کنید. یکی از این راه‌ها ست کردن روتختی با وسایل مختلف است.

در این مقاله راهنمای کامل درباره ست کردن روتختی با وسایل اتاق خواب را توضیح داده‌ایم. برای داشتن اتاق خواب رویایی این مقاله را تا انتها بخوانید.

[lwptoc]

ست روتختی با فرش اتاق

اگر بار اولی است که قصد خرید وسایل اتاق خواب را دارید پیشنهاد می‌کنیم از همان ابتدا همه لوازم را به‌ صورت ست و در طرح‌های شبیه به هم انتخاب کنید. اما اگر در حال تغییر دکوراسیون یا تعویض برخی از وسایل مانند روتختی هستید پیشنهاد ما ست کردن روتختی با فرش است. برای ست کردن فرش و روتختی نکات مهمی وجود دارد که باید حتما رعایت شوند. یکی از این نکات این است که نباید از طرح‌های شلوغ و پر نقش‌ونگار برای ست کردن روتختی و فرش استفاده کرد. همچنین بهتر است فرش را از بین قالیچه‌های کوچک و جمع‌وجور انتخاب کنید تا فضای اتاق خواب بزرگ‌تر به نظر برسد و با انبوهی از وسایل روبه‌رو نشوید.

خوشبختانه در دورانی زندگی می‌کنیم که روتختی‌ها طرح‌ها و مدل‌های مختلفی دارند و برای خرید با محدودیت روبه‌رو نیستیم. تولید کنندگان به خوبی با سلیقه مشتریان خود آشنا هستند و با اجرای طرح‌ها مد روز دنیا آماده پاسخگویی به نیاز مصرف کنندگان‌اند. این موضوع محدود به روتختی نمی‌شود.

ست کردن روتختی با رنگ دیوارها

ست کردن روتختی با رنگ دیوار تفاوت‌های بسیاری با رنگ کاغذ دیواری دارد. برای مثال اگر در خانه اجاره‌ای زندگی می‌کنید شاید از نظر اقتصادی به صرفه نباشد که کاغذ دیواری‌های اتاق را بخاطر ست کردن دکوراسیون تغییر دهید. در اغلب مواقع پیدا کردن کاغذ دیواری هم‌رنگ یا شبیه به طرح روتختی امکان‌پذیر نیست. اما ست کردن روتختی با رنگ دیوار کاملا متفاوت است چون در درجه اول هزینه رنگ کردن دیوار بسیار ارزان‌تر از کاغذ دیواری است. همچنین اگر دیوارها رنگ خنثی یا رنگ‌های معمولی دارند به ‌راحتی می‌توان هر رنگ روتختی و فرش را استفاده کرد.

برای ست کردن روتختی با کاغذ دیواری بهتر است از طرح‌های خلوت با رنگ‌هایی متضاد استفاده کنید. انتخاب رنگ‌هایی که مکمل یکدیگر هستند نیز برای روتختی و کاغذ دیواری‌ها مناسب است. یکی دیگر از مهم‌ترین نکات در ست کردن کاغذ دیواری با روتختی این است که فقط یکی از دیوارها را بپوشانید تا از شلوغی دکوراسیون پیشگیری کنید.

معمولا در برخی از اتاق خواب‌ها حمام نیز قرار داده شده است. وجود حمام در اتاق خواب ممکن است باعث آشفتگی و به هم ریختگی شود. اما می‌توان با چند راهکار ساده مانند هماهنگ کردن رنگ وسایل اتاق خواب با حوله ست عروس و داماد، رنگ در و پادری حمام  از شلوغی و نامنظمی پیشگیری کرد.

 خرید روتختی متناسب با مدل سرویس خواب 

انتخاب روتختی باید مطابق با مدل سرویس خواب باشد. کاملا روشن و واضح است که نمی‌توان روتختی اسپرت را با یک سرویس خواب سلطنتی، معرق کاری یا کلاسیک ست کرد. بهتر است در خرید سرویس خواب به این نکته توجه کنید که مدل روتختی را متناسب با سبک طراحی تخت و سرویس خواب انتخاب کنید. اگر به سبک‌های امروزی و مینیمال علاقه دارید بهتر است سرویس خواب و روتختی را از بین مدل‌های جدید و مدرن خریداری کنید.

رعایت نظم و چینش درست وسایل مهم‌ترین موضوع در دکوراسیون اتاق خواب است؛ بنابراین باید بدانیم چگونه روتختی را فیکس کنیم، بهترین شیوه برای چیدمان اتاق خواب چیست و چگونه تخت را مرتب کنیم. این موارد به ما در داشتن اتاق خوابی مرتب که در آن آرامش موج می‌زند، کمک خواهد کرد.

برای داشتن اتاق خواب دلپذیرتر می توانیدروتختی را با مدل سرویس خواب خود ست کنید.

سبک دکوراسیون اتاق خواب

پیش از خرید یا انتخاب لوازم خواب مانند سرویس روتختی یا تخت‌خواب و سایر وسایل مانند دراور، پاتختی و میز توالت بهتر است به این موضوع فکر کنید که به کدام سبک دکوراسیون علاقه دارید. اگر به استفاده از سبک‌های سنتی تمایل دارید پیشنهاد می‌کنیم روتختی‌هایی از جنس ترمه، گیپور یا ساتن را استفاده کنید. همچنین اگر از طرفداران دکوراسیون‌های امروزی هستید روتختی‌های سه بعدی، چهار فصل و اسپرت گزینه بسیار مناسبی برای شما به شمار می‌روند.

ست روتختی با پرده

خرید پرده یکی از اولین کارهایی است که هر فردی برای خانه خود انجام می‌دهد. اگر باید برای اتاق خوابتان پرده زیبایی نصب کنید بهتر است رنگ آن را هماهنگ با تناژ رنگ روتختی انتخاب کنید. گاهی اوقات هم می‌توانید با خرید یک پارچه مناسب روتختی و پرده را با یکدیگر ست کنید تا هماهنگی بی‌نظیری با هم داشته باشند. اما قبل از آن بهتر است شناخت خوبی نسبت به پارچه‌های مناسب روتختی داشته باشید. برای مثال انتخاب پارچه روتختی کودک با بزرگسالان کمی متفاوت است و نباید از پارچه‌هایی که برای کودکان مضر هستند استفاده شود.

خوشبختانه در فروشگاه کالای خواب لمان می‌توانید انواع مدل‌های روتختی را در سبک‌های سنتی تا مدرن و امروزی را با قیمت مناسب خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *