بلاگ

ویژگی های بالش استاندارد و مناسب برای افراد مختلف چیست؟

ویژگی های بالش استاندارد

بالش یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث می‌شود خواب راحتی را تجربه کنید. هر چقدر کیفیت خواب شما بهتر باشد این موضوع روز بهتری را برای شما رقم می‌زند. به همین دلیل قبل از خرید بالش باید در مورد ویژگی‌های بالش استاندارد تحقیق کنید. در این مقاله ویژگی‌های یک بالش مناسب را با هم بررسی می‌کنیم؛ بنابراین تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

چرا باید از بالش استاندارد و مناسب استفاده کنیم؟

وقتی اقدام به خرید بالش استاندارد می‌کنید، این موضوع هم روی تجربه یک خواب راحت و هم روی سلامت اندام‌های شما مانند گردن و ستون فقرات تأثیر می‌گذارد. دلایل مهمی وجود دارد که نشان می‌دهد همه افراد باید از بالش استاندارد استفاده کنند. این دلایل و عوامل به شرح زیر هستند:

مقابله با گردن درد

در بررسی ویژگی‌های یک بالش خوب نباید از اهمیت سلامت گردن غافل شوید. همه ما تجربه این را داشته‌ایم که صبح خود را با گردن درد شروع کرده‌ایم. زمانی که از بالش نامناسب استفاده می‌کنید دچار کشیدگی عضلات گردن می‌شوید. کشیدگی عضلات گردن توازنی که بین گردن و ستون فقرات است را به هم می‌ریزد. به همین دلیل دچار گردن درد می‌شوید. در کنار آن چنین گردن دردهایی باعث سردرد نیز می‌شوند. این سردردها در نتیجه فشاری است که به خاطر یک بالش غیراستاندارد به رشته‌های عصبی گردن وارد می‌شود. معمولاً کسانی که از بالش‌های نازک یا پشمی استفاده می‌کنند این مشکل برای آن‌ها رخ می‌دهد. حتی وقتی گردن درد شما به دلیل یک بیماری یا به خاطر نشستن‌های طولانی‌مدت باشد، استفاده از بالش غیراستاندارد به بدتر شدن درد گردن شما منجر می‌شود. از ویژگی‌های بالش استاندارد مقابله با گردن درد و شدت دادن به آن  است. باید از بالش‌هایی متناسب با گردن و ستون فقرات خود استفاده کنید.

کمردرد و بالش‌های غیراستاندارد

ویژگی‌های یک بالش خوب مقابله آن با کمردرد است. زمانی که کمردرد شما به دلیل مشکلات جسمی، روحی یا بد نشستن و بد ایستادن نیست، علت آن می‌تواند استفاده از بالش‌های غیراستاندارد باشد. به این ترتیب که سر، گردن و شانه‌های شما بالاتر از سطح زمین یا پایین‌تر از آن قرار می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود به گردن و کمر شما فشار زیادی وارد شود. به همین دلیل بعد از مدتی کمردردهای زیادی را تجربه می‌کنید. از ویژگی‌های یک بالش مناسب این است که کمر شما را در یک وضعیت نرمال قرار می‌دهد و به خاطر آن خواب راحتی را تجربه خواهید کرد.

جلوگیری از مشکلات تنفسی

از ویژگی‌های یک بالش مناسب جلوگیری از مشکلات تنفسی است. افراد زیادی هستند که با مشکل تنفسی خوروپف کردن درگیر هستند. وقتی بالش نامناسب باشد سر فرد به هنگام خواب به سمت جلو می‌آید. خوروپف کردن‌هایی که در نتیجه استفاده از بالش‌های غیراستاندارد به وجود می‌آیند می‌توانند عوارض زیر را برای افراد به همراه داشته باشند:

  • افزایش تحریک‌پذیری
  • افزایش احساس خستگی
  • اختلال در حافظه و عملکرد شناختی
  • احتمال سکته مغزی در خوروپف‌های شدید

جلوگیری از بد خواب شدن

یکی از دلایلی که باعث می‌شود بد خواب شوید، داشتن بالش نامناسب است. وقتی بالش استانداردی نداشته باشید بارها در طول خواب بیدار می‌شوید و بالش خود را جابه‌جا می‌کنید تا شاید در حالت مناسب‌تری قرار بگیرد. فراهم کردن امکان خواب راحت از ویژگی‌های بالش استاندارد محسوب می‌شود. تنظیم خواب از ویژگی‌های یک بالش خوب است. این بیدار شدن‌های پی‌درپی یکی از دلایلی است که خواب شما را نامنظم می‌کند. وقتی شب را مدام به درست کردن بالش خود بگذرانید صبح با این ناراحتی‌ها از خواب بیدار می‌شوید:

  • احساس سردرد
  • به هم ریختگی معده
  • ضعف جسمانی
  • احساس عصبانیت
  • خستگی در تمام طول روز
  • نداشتن تمرکز

ویژگی های یک بالش استاندارد

بالش به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در یک خواب راحت به حساب می‌آید. به همین دلیل تولید کننده‌های بالش با در نظر گرفتن خواسته‌ها و نیازهایی که افراد برای تجربه یک خواب راحت دارند، انواع مختلفی از بالش‌ها را تولید می‌کنند. بالش‌های استاندارد به گونه‌ای طراحی می‌شوند که حداکثر راحتی را برای افراد فراهم می‌کنند. ویژگی‌های بالش استاندارد به شرح زیر هستند:

ویژگی های بالش استاندارد

تنوع در میزان سفتی و نرم بودن بالش

از ویژگی‌های یک بالش مناسب تنوع تولید در میزان سفتی و نرم بودن آن است. شاید برایتان این سؤال مطرح می‌شود آیا باید بالش نرم را انتخاب کنید یا به سراغ بالش‌های سفت بروید. جواب ما این است: «هر طور که شما راحت هستید.» بالش‌های سفت برای کسانی مناسب هستند که عادت دارند به پهلو بخوابند. بالش‌های سفت مانع از خم شدن گردن به سمت جلو می‌شوند. اگر عادت دارید به پشت بخوابید پس باید بالش‌های نرم را انتخاب کنید. از ویژگی‌های بالش استاندارد این است که برای همه افراد چه آن‌هایی که به پشت می‌خوابند و چه کسانی که عادت دارند به پهلو بخوابند، یک خواب راحت را فراهم می‌کند.

ضد حساسیت بودن

ضد حساسیت بودن از ویژگی‌های بالش استاندارد است. برخی از افراد دچار مشکلات تنفسی مختلف هستند. به همین دلیل اگر این افراد از بالش‌های معمولی استفاده کنند بیماری‌شان بدتر می‌شود. در فصل‌هایی که حساسیت‌ها نیز زیاد می‌شوند استفاده از بالش‌های ضد حساسیت بهترین گزینه برای کنترل حساسیت است. به طور کلی توصیه می‌شود حتی اگر حساسیت هم ندارید برای پیشگیری از آن از بالش‌های ضد حساسیت استفاده کنید.

قابل شستشو بودن

از جمله ویژگی‌های یک بالش مناسب قابل شستشو بودن است. متخصصان توصیه می‌کنند که هر دو هفته یک بار تمام بالش و هر هفته رویه بالش خود را بشورید. در طول هفته تعریق‌های شبانه، پوست‌ها مرده و آلودگی‌های مختلفی روی بالش شما قرار می‌گیرند. در صورتی که نتوانید بالش خود را بشورید این موضوع باعث آسیب به پوست، مو و افزایش التهاب در مجاری تنفسی می‌شود. ویژگی‌های یک بالش خوب آن است که بتوانید به راحتی و در هر زمانی خواستید آن را بشورید و مشکلی برای آن پیش نیاید.

عدم تغییر شکل در طولانی‌مدت

از ویژگی‌های بالش استاندارد می‌توانیم به عدم تغییر شکل آن در طولانی‌مدت اشاره کنیم. بالش‌هایی که بی‌کیفیت هستند بعد از چند بار استفاده حالت خود را از دست می‌دهند. همین موضوع باعث می‌شود فرد در خواب شبانه خود برای ضربه زدن به بالش و تنظیم کردن آن بارها بیدار شود. علاوه بر این بالش‌هایی که خیلی زود تغییر شکل می‌دهند عمر کوتاهی دارند و این موضوع برای مصرف کننده هزینه‌هایی را به همراه خواهد داشت.

اندازه استاندارد بالش چقدر است؟

از ویژگی‌های یک بالش مناسب تولید آن‌ها در اندازه‌های مختلف است تا به خوبی نیازهای افراد را تأمین کنند. به خاطر بسپارید اندازه بالش نوزادان، کودکان و بزرگسالان با هم متفاوت است. به همین دلیل در خرید بالش باید به این نکته توجه کنید که قرار است برای چه کسی بالش را تهیه کنید. اندازه بالش‌های‌ استاندارد به شرح زیر هستند:

بالش استاندارد بزرگسالان و نوجوانان

از ویژگی‌های بالش استاندارد این است که سایزهای مختلفی برای تولید بالش استاندارد بزرگسال در نظر گرفته می‌شوند. این موضوع با نیاز، سلیقه و میزان راحتی افراد ارتباط دارد. بالش استاندارد بزرگسالان در سایزهای ۴۸ در ۷۴، ۵۰ در ۷۰ و ۶۰ در ۹۰ تولید می‌شوند. جالب است بدانید که ارتفاع بالش آقایان و خانم‌ها نیز با هم متفاوت هستند. بهترین ارتفاعی که برای بالش خانم‌ها در نظر گرفته می‌شود معمولاً بین ۸ تا ۱۰ سانتی‌متر است. بالش آقایان نیز در ارتفاع ۱۲ تا ۱۶ سانتی‌متری تولید می‌شود. بالش نوجوانان را نیز در ابعاد ۵۰ تا ۷۰ سانتی تولید می‌کنند. سایزهای استاندارد از ویژگی‌های یک بالش مناسب خبر می‌دهند.

اندازه استاندارد بالش نوزادان

در بررسی ویژگی‌های یک بالش خوب باید بدانید که سلامت نوزادان ارتباط مستقیمی با بالش آن‌ها دارد. بین تخت نوزاد و بالش او باید یک هماهنگی وجود داشته باشد. اندازه استاندارد تخت نوزاد ۷۰ در ۱۳۰ سانتی‌متر است و بالش او نیز باید بین ۲۵ تا ۳۵ سانتی‌متری در نظر گرفته شود. البته متخصصان توصیه می‌کنند که نباید تا ۱۲ ماهگی برای خواباندن نوزاد از بالش استفاده کرد. به این ترتیب که وقتی قد کودک به ۵ تا ۷ متر رسید، آن وقت می‌توانید از بالش استاندارد برای او استفاده کنید.

ویژگی های بالش استاندارد

وزن استاندارد بالش باید چقدر باشد؟

یکی از ویژگی‌های بالش استاندارد این است که آن را در وزن‌های مختلف تولید می‌کنند. در کنار آن بالش‌ها طبق الیافی که در آن به کار رفته است نیز از وزن‌های متفاوتی برخوردار هستند. به طور کلی از ویژگی‌های یک بالش مناسب تولید آن‌ها در وزن‌های زیر است:

  • وزن بالش طبی: بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ گرم
  • وزن باش الیافی: وزن ۱٫۱۰۰ گرم تا ۱٫۳۰۰ گرم
  • وزن بالش میکروفایبر: وزن ۱٫۴۰۰ تا ۱٫۵۰۰ گرم
  • وزن بالش پر: وزن بالای ۲ کیلوگرم

آشنایی با الیاف‌های مناسب بالش استاندارد

در هنگام خرید بالش باید به این توجه کنید که بالش را با چه مواد یا همان الیافی پر کرده‌اند. به همین دلیل آشنایی با انواع الیاف کار انتخاب یک بالش مناسب را برای شما آسان‌تر می‌کند که به شرح زیر است:

بالش با الیاف مصنوعی

در بررسی ویژگی‌های بالش استاندارد به الیاف مصنوعی می‌رسیم. یکی از بهترین الیافی که برای ساخت بالش از آن استفاده می‌کنند، الیاف مصنوعی است. کسانی که آلرژی دارند معمولاً از بالش‌هایی با الیاف مصنوعی استفاده می‌کنند. از ویژگی مهم الیاف مصنوعی این است که می‌توانید آن را به راحتی در ماشین لباسشویی قرار دهید و بشویید.

بالش با الیاف فوم

از ویژگی‌های یک بالش مناسب ضد حساسیت بودن آن است. بالش‌هایی که در تولید آن‌ها فوم به کار می‌رود نیز به عنوان بالش‌های ضد حساسیت شناخته می‌شوند. کسانی که دچار گردن درد هستند می‌توانند از بالش‌های فوم با تراکم بالا استفاده کنند. هر چقدر تراکم بالش فوم بیشتر باشد ارتفاع آن دیرتر کاهش پیدا می‌کند.

بالش‌های پر

برای تجربه یک خواب آسوده، خرید بالش پر را فراموش نکنید. بالش‌هایی که در آن‌ها پر وجود دارند به عنوان قدیمی‌ترین بالش‌هایی شناخته می‌شوند که بشر همواره از آن‌ها استفاده می‌کند. بالش‌هایی که در آن‌ها پرهای کوچک استفاده می‌شوند معمولاً نرم‌تر هستند. در واقع بهترین ویژگی‌های بالش استاندارد در بالش‌های پر قرار گرفته است. بالش‌هایی که در آن‌ها پرهای بزرگ وجود دارند معمولاً برای کسانی که علاقه‌مند به بالش‌های سفت‌تر هستند، مناسب خواهد بود. اگر گردن درد دارید و می‌خواهید بالش‌های پر را استفاده کنید، حتما بالش‌هایی را بخرید در آن‌ها پرهای کوچک به کار رفته است. در فروشگاه () می‌توانید انواع بالش‌های پر تک مغزی و دو مغزی را پیدا کنید.

بالش‌های پشمی و پنبه‌ای

بالش‌های پشمی و پنبه‌ای بهترین انتخاب برای افرادی هستند که پوست‌های حساسی دارند. اگر به دنبال بالش‌های سفت هستید بالش‌های پشمی و پنبه‌ای را از دست ندهید. از ویژگی‌های یک بالش خوب پشمی و پنبه‌ای تنظیم ارتفاع آن است. این بالش‌ها از تعریق شبانه و بیدار شدن‌های پی‌درپی نیز جلوگیری می‌کنند که این موضوع به عنوان مهم‌ترین ویژگی‌های بالش استاندارد محسوب می‌شود. همچنین اگر به دنبال بالش‌های بادوام هستید حتما یک بالش پشمی و پنبه‌ای در خانه داشته باشید. فروشگاه () بهترین بالش‌های پنبه‌دوزی شده را برای شما تولید می‌کند.

جمع‌بندی

در این مقاله از فروشگاه کالای خواب لمان به بررسی ویژگی‌های بالش مناسب پرداختیم. متوجه شدید که بهترین بالش باید از ابعاد، وزن، جنس و راحتی مناسبی برخوردار باشد. به عنوان نکته پایانی فراموش نکنید مواردی که در این مقاله به آن‌ها پرداختیم را به عنوان مهم‌ترین فاکتورهای خرید بالش استاندارد در نظر بگیرید و بعد خرید خود را نهایی کنید.

 

رنگ روتختی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *