بلاگ

روتختی سه بعدی؛ انواع، مزایا، معایب، جنس و قیمت

روتختی سه بعدی

امروزه با توجه به گسترش استفاده از تختخواب‌ها در خانه‌ها، انواع مختلفی از روتختی‌ها تولید می‌شوند. افراد با توجه به نیاز و سلیقه خود به سراغ خرید یک روتختی خاص می‌روند. یکی از مدل‌های جدید و جوان‌پسند روتختی‌ها، نوع سه بعدی آن است. در این مقاله ضمن بررسی این موضوع که روتختی سه بعدی چیست؟ اطلاعات کاملی را در مورد آن به دست خواهید آورد؛ بنابراین تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

روتختی سه بعدی چیست؟

امروزه شاهد ظهور تکنولوژی در تولید روتختی‌ها هستیم که نتیجه آن روتختی‌های سه بعدی است. تولید کننده‌ها از تکنولوژی چاپ روی پارچه استفاده می‌کنند تا طرح‌های مختلفی را در روتختی‌ها به وجود آورند. این تکنولوژی چاپ روی پارچه باعث شده است که تصاویر چاپ شده، بسیار طبیعی و با کیفیت به نظر برسند. در واقع افراد با دیدن طرح‌ها و تصاویری که روی روتختی‌ها چاپ می‌شوند به طبیعی بودن آن پی می‌برند. خریداران و علاقه‌مندان به روتختی با مشاهده تصاویر خارق‌العاده‌ای که در یک روتختی چاپ شده است، حس زنده بودن آن تصاویر را به خوبی درک می‌کنند. چاپ سه بعدی روی پارچه به عنوان یکی از جدیدترین و بهترین روش‌هایی شناخته می‌شود که برای زیباتر کردن و جلوه دادن به پارچه مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که دست تولید کننده برای انتخاب طرح‌های مختلف و چاپ آن روی پارچه باز است. به همین دلیل روتختی‌های سه بعدی بین خریداران، طرف‌داران بسیار زیادی دارند.

انواع روتختی سه بعدی

در موضوع روتختی سه بعدی چیست؟ به بررسی انواع این روتختی می‌رسیم. سلیقه افراد برای خرید روتختی سه بعدی متفاوت است. به همین دلیل انواع مختلفی از این روتختی‌ها با توجه به رنگ، جنس، طرح و نیاز افراد تولید می‌شوند. به طور کلی انواع روتختی‌های سه بعدی به شرح زیر هستند:

روتختی سه بعدی

روتختی سه بعدی یک نفره

معمولاً نوجوان‌ها و جوان‌هایی که برای خود یک اتاق تک نفره دارند و از تخت‌های یک نفره استفاده می‌کنند به سراغ خرید روتختی سه بعدی یک نفره می‌روند. معمولاً روتختی سه بعدی تک نفره را در پنج تکه تولید می‌کنند که شامل دو عدد بالش، یک عدد روتختی، یک عدد روتشکی و یک عدد کاور کوسن می‌شوند. تولید کننده‌ها می‌توانند طبق نیاز مشتری‌های خود تغییراتی را در ابعاد روتختی‌های سه بعدی و تعداد آن‌ها ایجاد کنند. سایزهای روتختی سه بعدی تک نفره به صورت زیر هستند:

  • سایز ۸۰ در ۱۸۰ سانتی‌متر
  • سایز ۹۰ در ۲۰۰ سانتی‌متر
  • سایز ۱۲۰ در ۲۰۰ سانتی‌متر
  • سایز استاندارد ۱۶۰ در ۲۲۰ سانتی‌متر

روتختی سه بعدی دونفره

در بررسی روتختی سه بعدی چیست؟ به نوع دو نفره آن می‌رسیم. معمولاً زوج‌های جوان و گاهی کسانی که به تخت‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر علاقه دارند به سراغ خرید تخت‌های دو نفره می‌روند. همچنین این دسته از افراد علاقه زیادی به روتختی‌های سه بعدی دو نفره دارند.

روتختی سه بعدی دو نفره معمولاً از شش تکه استاندارد تولید می‌شود. یک سرویس روتختی سه بعدی دو نفره از لحاف، روتشکی و روبالشی تشکیل می‌شود. روتختی‌های سه بعدی دو نفره به دلیل اینکه ابعاد بزرگ‌تری دارند دست تولید کننده را برای چاپ طرح‌هایی با ابعاد وسیع‌تر فراهم می‌کنند. سایز روتختی‌های سه بعدی دو نفره به شرح زیر هستند:

  • سایز ۱۴۰ در ۲۰۰ سانتی‌متر
  • سایز ۱۶۰ در ۲۰۰ سانتی‌متر
  • سایز ۱۸۰ در ۲۰۰ سانتی‌متر
  • سایز ۲۰۰ در ۲۲۰ سانتی‌متر

روتختی سه بعدی نوزاد و کودک خردسال

روتختی‌های سه بعدی حتی برای نوزادان تولید می‌شوند. وجه تمایز این روتختی با سایر روتختی‌های سه بعدی در طرح‌ها و ابعاد آن است. معمولاً پس زمینه‌های ساده‌تر و خلوت‌تری را برای نوزادان در نظر می‌گیرند. استفاده از طرح‌هایی که رنگ‌های خنثی و آرام‌بخشی دارند برای روتختی سه بعدی نوزادان و کودکان در اولویت است. به طور کلی تمام این فاکتورها برای کودکان خردسال نیز در نظر گرفته می‌شوند. مگر اینکه والدین کودک بخواهند طرح‌های شلوغ‌تری را برای روتختی فرزند خود انتخاب کنند. ابعاد روتختی سه بعدی نوزاد و کودک خردسال به شرح زیر هستند:

  • سایز ۷۰ در ۱۳۰ سانتی‌متر = مناسب نوزاد
  • سایز ۷۰ در ۱۳۵ سانتی‌متر = مناسب نوزاد
  • سایز ۱۰۰ در ۱۵۰ سانتی‌متر = مناسب کودک

 

روتختی سه بعدی دخترانه

در موضوع روتختی سه بعدی چیست؟ نباید از روتختی‌های دخترانه غافل شوید. روتختی سه بعدی دخترانه نیز به صورت یک نفره و دو نفره تولید می‌شود و از همان ابعاد استاندارد سایر روتختی‌ها برخوردار است. تفاوت اصلی آن به طرح‌هایی که روی آن چاپ می‌شوند، برمی‌گردد.

چون این نوع از روتختی برای دختران تولید می‌شود طرح‌های بسیار فانتزی، دخترانه و شادی را دارد. رنگ‌ها در روتختی سه بعدی دخترانه بسیار روشن هستند. به همین دلیل به آن روتختی سه بعدی دخترانه می‌گویند. طرح‌هایی مانند اسب شاخ‌دار، سیندرلا، سفیدبرفی، تصاویر طبیعت و انواع گل‌های کارتونی نیز در این نوع از روتختی‌ها چاپ می‌شوند.

روتختی سه بعدی

روتختی سه بعدی پسرانه

روتختی سه بعدی پسرانه نیز مانند دخترانه در سایزهای استاندارد تولید می‌شود. کودکان و نوجوانان پسر علاقه زیادی به طرح‌های اسپرت و به اصطلاح پسرانه دارند. به همین دلیل می‌توانید طرح‌های ماشین، آدم‌آهنی، شخصیت‌های قهرمان فیلم‌های سینمایی مانند بتمن یا مرد عنکبوتی را در این روتختی‌های سه بعدی پسرانه پیدا کنید.

روتختی سه بعدی

مطلب مرتبط: راهنمای خرید روتختی

روتختی سه بعدی متحرک

یکی از زیباترین و هیجان‌انگیزترین روتختی‌های سه بعدی که تولید می‌شوند از نوع متحرک هستند. به طور کلی  این نوع از روتختی‌ها در مدل‌های دخترانه، پسرانه و به صورت یک نفره و دو نفره تولید می‌شوند. این نوع از روتختی به دلیل اینکه از قابلیت بزرگ‌نمایی اتاق خواب برخوردار است بین نوجوان‌ها و جوان‌ها طرف‌داران زیادی دارد. طرح‌های روتختی سه بعدی متحرک برجسته‌تر هستند. وقتی به طرح گل چاپ شده روی این روتختی‌ها نگاه می‌کنید دوست دارید دستتان را دراز کرده و یکی از آن گل‌ها را بردارید. چاپ طرح روی چنین روتختی‌هایی بسیار طبیعی صورت می‌گیرد. روتختی سه بعدی متحرک نیز به صورت ۴ تا ۶ تکه تولید می‌شود که طبق سلیقه و نیاز خود می‌توانید یک روتختی مناسب را خریداری کنید.

مزایای روتختی‌های سه بعدی

در بررسی روتختی سه بعدی چیست؟ به مزایای این نوع از روتختی می‌رسیم. با تحلیل مزایای این روتختی می‌توانید برای خرید آن به نتایج بهتری برسید. روتختی سه بعدی مزایای زیر را دارد:

کمک به طراحی داخلی اتاق خواب

طراحی داخلی اتاق خواب برای بسیاری از افراد یک دغدغه است. اتاق خواب بیشتر افراد به خصوص ایرانی‌ها، اتاق کارشان نیز محسوب می‌شود. به همین دلیل چیدمان اتاق، انتخاب رنگ و طرح روتختی باید به گونه‌ای باشد که آرامش را برای فرد رقم بزند. طرح‌های برجسته، رنگ‌های متنوع و ابعاد مختلفی که روتختی سه بعدی دارد باعث می‌شود اتاق خوابتان را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید طوری از حضور بیش از اندازه در آن احساس خستگی به شما دست ندهد.

طرح چاپ دلخواه

بسیاری از کسانی که در زمینه تولید روتختی‌ها و سرویس خواب فعالیت می‌کنند پروژه‌های سفارشی را نیز انجام می‌دهند. به این ترتیب اگر طرح مورد نظرتان در بازار وجود ندارد نیز می‌توانید سفارش چاپ آن را به تولید کننده مورد نظرتان بدهید. این یعنی کار طراحی داخلی اتاقتان دقیقاً مطابق آن چیزی که می‌خواهید پیش خواهد رفت.

کمک به بهبود خواب

شاید عجیب به نظر برسد اما روتختی سه بعدی می‌تواند برای تنظیم خواب مناسب باشد. این موضوع به طرح‌ها و رنگ‌هایی که در این نوع از روتختی به کار می‌روند مربوط می‌شود. رنگ‌های آبی، سبز و زرد از جمله رنگ‌هایی هستند که روی خواب افراد تأثیر می‌گذارند. طرح‌هایی مانند پروانه آبی، گل‌های زرد و برگ‌های سبز درختان می‌توانند روی این یک روتختی چاپ شوند و خواب شما را بهبود ببخشند.

روتختی سه بعدی

معایب روتختی سه بعدی

در بررسی روتختی سه بعدی چیست؟ به معایب آن می‌رسیم. تحلیل معایب یک روتختی نیز به شما کمک می‌کند بحث مزایای آن را بهتر درک کنید. در واقع با شناخت معایب روتختی سه بعدی دقت خود را در خرید آن بالا می‌برید. مهم‌ترین معایب روتختی سه بعدی به شرح زیر هستند:

شستشوی دشوار

یکی از مهم‌ترین معایب روتختی سه بعدی شستشوی دشوار آن است. به این ترتیب که نمی‌توانید مانند یک روتختی ساده، سفید و بدون هیچ طرحی، روتختی خود را درون ماشین لباسشویی قرار دهید. روتختی‌های سه بعدی فرمول شستشوی خاص خود را دارند. برای اینکه طرح و رنگ روتختی مورد نظرتان در همان ماه‌های اولیه خرید از بین نرود باید آن را در دمای ۳۰ درجه و با درجه ملایم شستشو کنید. همچنین استفاده از آب بسیار داغ برای شستشو نیز اصلاً توصیه نمی‌شود.

همچنین نباید از پودرهای ماشین لباسشویی که دارای دانه‌های آبی‌رنگ هستند نیز برای شستشو اقدام کنید. توصیه می‌شود از خشک‌کن ماشین لباسشویی نیز برای خشک کردن آن استفاده نکنید؛ بنابراین به یاد داشته باشید که با خرید روتختی سه بعدی باید دقت بیشتری را برای شستشو و نگهداری از آن به کار بگیرید.

انتخاب سخت

این‌طور به نظر می‌رسد که تنوع در تولید یک روتختی سه بعدی مزیت مهمی به حساب می‌آید. اما این تنوع برای برخی از افراد باعث ایجاد سردرگمی می‌شود و از معایب روتختی سه بعدی نیز به شمار می‌رود. افراد دقیقاً نمی‌دانند که باید چه طرح، رنگ یا جنسی از روتختی سه بعدی را خریداری کنند. به همین دلیل تولید کننده‌ها توصیه می‌کنند قبل از خرید از چیزی که واقعاً به دنبال آن هستید مطمئن شوید تا دردسرهای تعویض یا پس دادن یک کالا را نکشید.

استفاده از دستگاه‌های بی‌کیفیت برای چاپ

در بررسی روتختی سه بعدی چیست؟ باید از کیفیت روتختی انتخابی خود مطمئن شوید. گاهی اوقات برخی از تولید کننده‌ها از دستگاه‌های بی‌کیفیتی برای چاپ روی پارچه روتختی استفاده می‌کنند. وقتی فرد یک بار روتختی سه بعدی را می‌شورد با تغییر رنگ شدید و از بین رفتن برخی از طرح‌های سه بعدی آن روبه‌رو می‌شود. تعداد این تولید کننده کم نیستند و شما باید قبل از خرید روتختی سه بعدی به دنبال بهترین تولید کننده‌ها و فروشنده‌ها بگردید. همین موضوع می‌تواند از معایب این روتختی به حساب آید چرا که برای خرید، انرژی بیشتری را از شما می‌گیرد.

چه جنس روتختی سه بعدی بهتر است؟

در بررسی روتختی سه بعدی چیست؟ نباید از جنس آن غافل شوید. تولید کننده‌های حرفه‌ای از پارچه‌های خاصی استفاده می‌کنند. این پارچه‌ها در عملیات تولید تحت حرارت قابل توجه و استانداردی قرار می‌گیرند. به همین دلیل بستر مناسب برای چاپ طرح‌ها روی این نوع از پارچه‌ها فراهم است.

وقتی پارچه بی‌کیفیت باشد بعد از انجام عملیات چاپ، پارچه مورد نظر همان حداقل کیفیت اولیه خود را نیز از دست می‌دهد. به همین دلیل است که تولید کننده‌ها برای تولید روتختی‌های سه بعدی از پارچه‌های زیر استفاده می‌کنند:

  • میکرو
  • پنبه
  • تنسل
  • بامبو

اگر هنوز در انتخاب جنس روتختی سه بعدی تردید دارید توصیه می‌کنیم اولویت خود را روی روتختی میکرو یا کتان ۱۰۰ درصد تنظیم کنید. به خاطر بسپارید الیافی که در داخل روتختی سه بعدی پر شده‌اند باید ضد حساسیت باشند. کلیه سرویسی که برای تختتان خریداری می‌کنید با پوست بدنتان ارتباط دارد. به همین دلیل در هنگام خرید روتختی باید به ضد حساسیت بودن آن نیز توجه کنید.

روتختی سه بعدی

قیمت روتختی سه بعدی به چه عواملی بستگی دارد؟

با توجه به موضوعاتی که در این مقاله مطرح کردیم حتماً دوست دارید یک روتختی سه بعدی را خریداری کنید اما در مورد قیمت آن ابهامات و تردیدهایی دارید. فاکتورهای زیادی در تعیین قیمت روتختی نقش دارند که به شرح زیر هستند:

  • جنس پارچه به کار رفته
  • کیفیت چاپ طرح روتختی
  • الیاف به کار رفته در داخل روتختی
  • تعرفه تولید کننده و فروشنده

بهترین راه برای تجربه یک خرید مطمئن پیدا کردن تولید کننده برتر است. در این صورت حتی اگر هزینه زیادی هم بپردازید یک روتختی با کیفیت به دست خواهید آورد که چندین سال می‌تواند زیبایی اتاق خواب شما را حفظ کند.

فروشگاه لمان با سال‌ها تجربه در زمینه تولید کالاهای خواب امکان یک خرید راحت، امن و مقرون به صرفه را برای شما فراهم می‌کند. این فروشگاه اینترنتی و حضوری در زمینه تولید انواع روتختی‌های زیر فعالیت چندین ساله دارد:

  • روتختی دیجیتال
  • روتختی میکرو
  • روتختی هتلی
  • روتختی ساتینت
  • روتختی مخمل
  • روتختی شانل یا سلطنتی
  • روتختی بهاره

همه این روتختی‌ها به صورت یک نفره و دو نفره تولید می‌شوند. تنوع کالاهای خواب به خصوص روتختی‌های این تولید کننده برتر بسیار زیاد است. به همین دلیل می‌توانید ساعت‌ها در سایت رسمی این فروشگاه وقت بگذرانید و با آرامش خاطر کالاها و طرح‌هایی که دوست دارید را انتخاب کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی روتختی سه بعدی چیست؟ پرداختیم. در کنار آن مزایا، معایب و انواع روتختی‌های سه بعدی را نیز بررسی کردیم. به خاطر بسپارید قبل از خرید روتختی به مواردی که در این مقاله گفته شده است، توجه کنید. در واقع این توضیحات را مانند یک راهنمای خرید در نظر بگیرید تا دقیقاً به چیزی که می‌خواهید برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *